Hvorfor går vi op i social interaktion?
Social Sailing af Hey Captain
Vores koncept er Social Sailing, og vi har en mission om at sprede social interaktion. Din kaptajn vil stille personlige spørgsmål under turen, så vi kan lære hinanden at kende og dele oplevelser. Dette er essensen af det, vi gør.
I en stadigt mere digital verden undervurderes social interaktion. Vores ture er som at være venner på en båd. Joel og Casper startede som venner på en båd, og dette er essensen af Social Sailing. Den grundlæggende tro, vi har, er, at vores sociale bånd og vores evne til at interagere socialt er en afgørende faktor for vores trivsel og lykke. Adskillige studier bekræfter dette, og vi kan se det hver dag på vores både. 🙂 Når verden bliver mere digital, bliver vi per definition mindre analoge eller mindre til stede i "den virkelige verden". Det betyder, at social interaktion bredt set er på nedtur, og vores evne til at interagere med nye mennesker forværres. Social interaktion er noget man skal træne - en færdighed kan man sige, som at løbe og at lave matematik. Hvis du holder op med at øve, bliver du dårligere til det. Vi synes, dette er et stort problem, og vi vil gerne gøre noget ved det. Det er grunden til, at vi laver Social Sailing, og hvorfor vores kaptajner tester nye idéer og tilgange på næsten alle vores ture. Måske kan vi endda inspirere folk, der deltager hos os, til at være mere åbne og fjerne noget af frygten for at tale med fremmede, samtidig med at vi lytter til synspunkter, der er forskellige fra vores egne. Dette er baggrunden for det, vi gør. Ved første øjekast ser vi ud til at være en fin båd, en kaptajn og nogle gode udsigter. Disse er alle hygiejnefaktorer - den virkelige magi sker med Social Sailing.
Hey Captain er 1 lang række velplanlagte "nudges"
Vi nudger jer til social sailing. Eller faktisk en række begivenheder, der følger hinanden, som nedbryder barrierer og opmuntrer til interaktion, uden at nogen bemærker det.
Den måde, vi faciliterer social sailing på, er baseret på at få folk til at føle sig sikre og komfortable, samtidig med at vi nedbryder sociale barrierer. Der er ikke ét magisk trick, der bringer dig derhen. Snarere en velplanlagt række små begivenheder, der omhyggeligt er designet til at skubbe vores gæster i retning af social interaktion. Lad os forklare. Det starter med indtjekningen, hvor vi har fjernet check-in skranken for at minimere barrieren mellem os og vores gæster. Vi byder gæsterne velkommen, som om de var vores venner (hvad de vil blive). Loungen er omgivet af blomsterkasser, hvilket giver det et mere æstetisk udseende, men den egentlige årsag er at indkapsle vores gæster på en måde, så de bliver nudged tættere på hinanden, fordi når folk står tættere på hinanden, vil chancen for at starte en dialog øges. Bænkene er designet med et ryglæn, ikke for komfortens skyld, men for at få gæsterne til at vende sig mod hinanden. Siddepladserne i båden er designet, så alle vender mod hinanden. Billedplancherne vises for at åbne en dialog, og så videre. Hver detalje på vores tur er tænkt igennem fra et socialt perspektiv. Det er opgaven for vores kaptajner og salgskaptajner at tænke over, hvilken indvirkning en bestemt aktivitet vil have på vores gæster, nedbryde barrierer og tillade social magi at ske. Alle gæster er forskellige, og derfor er det at være kaptajn et utroligt udfordrende job - og lad os være ærlige, vi lykkes ikke altid, men vi fortsætter med at prøve og finpudse den måde, vi gør tingene på for at levere mere social magi, fordi vi oprigtigt føler, at det skaber en bedre oplevelse!
Verden har brug for Social Sailing
Hvis der er én ting, coronavirus har bevist, er det, at mennesker er "sociale dyr", der har brug for social interaktion for at fungere. Vi tror, at social interaktion og relationer er den vigtigste del af at leve et lykkeligt liv. Alligevel er det interessant, at folk i stigende grad lever et mere digitalt liv med færre interaktioner i den virkelige verden. Vi mener det er et sidespor og ofte kan mennesker kun åbne op når de bliver "påvirket". Det fortæller os, at dybt inde vil de virkelig gerne gøre det, men noget forhindrer det fra at ske i deres hverdag.
Så vi har gjort det til vores mission at ændre dette. At skabe et miljø, hvor folk er helt åbne, hvor vi faciliterer, at de kan sænke paraderne, føle sig trygge, give og modtage nye inputs. Og ja, det giver energi! Scenen, vi bruger, er vores båd, og direktøren ansvarlig for at få det til at ske, er vores kaptajn. Hvis vores gæster spiller med, og er vi gode nok til at påvirke den sociale interaktion, vil det føles som et ægte wow. Følelsen af Social Sailing kan være magisk. Vi håber, at alle vores gæster vil hjælpe med at dele vores ambition om at sprede den sociale sejlads og social interaktion til alle på deres vej. 😊
Det er følelsen af at være venner på en båd!
Hey Captain startede med venner, der sejlede rundt i København i deres egen båd. I begyndelsen, da vi tog folk med på turene, vidste vi ikke rigtig, hvad der var op og ned. Vi havde en superflot båd, og tingene fungerede godt fra begyndelsen. Da vi begyndte at sejle flere og flere ture, begyndte vi at analysere, hvad der foregik, hvad der fungerede, og hvad der ikke gjorde det. Med tiden blev det mere tydeligt, at det, der virkelig gjorde turene fantastiske, ikke var den flotte båd, den flotte natur eller et glas vin. I stedet var det, hvad der skete mellem menneskerne på båden. Vores gæster var virkelig forbløffede, når den sociale interaktion på båden var på sit højeste. Energi overføres mellem mennesker på en smitsom måde, der får folk til at forlade stedet med en ægte "wow-følelse". Du kan måske genkende dette, hvis du tænker tilbage på dine mest fantastiske oplevelser. Det, der dukker op i tankerne, er ikke en smuk solnedgang eller en betagende natur, det er oftere menneskerne, du delte det øjeblik med, eller menneskerne, du mødte på vejen, der gjorde indtryk. Denne opfattelse er ikke åbenlys for alle, men efter at have erkendt dette besluttede vi at gå all-in på at levere mere Social Sailing.
Verden har brug for det ♥
Her er en episode fra vores Hey Captain-serie, der viser, hvordan vi fortsætter med at udvikle den bedste social sailing tur i København
Her er en episode fra vores Hey Captain-serie, der viser, hvordan vi fortsætter med at udvikle den bedste social sailing tur i København
Her er en episode fra vores Hey Captain-serie, der viser, hvordan vi fortsætter med at udvikle den bedste social sailing tur i København
Her er en episode fra vores Hey Captain-serie, der viser, hvordan vi fortsætter med at udvikle den bedste social sailing tur i København
Her er en episode fra vores Hey Captain-serie, der viser, hvordan vi fortsætter med at udvikle den bedste social sailing tur i København
Se hvorfor to venner besluttede at grundlægge et firma sammen, som blev til Hey Captain.
Dette afsnit er dedikeret til at invitere dig bag kulisserne, så du kan se, hvordan det hele startede, og hvordan vores team stræber efter at give fantastiske oplevelser.